Ga naar de inhoud

Voorzieningenwijzer

  • door

De aanpak

Tijdens een persoonlijk adviesgesprek brengt de gecertificeerde consulent in kaart waar iemand recht op heeft en vraagt het aan. Hij gebruikt hiervoor een slimme applicatie die alle (gemeentelijke) regelingen en toeslagen kent.

De kracht van De VoorzieningenWijzer is de combinatie van een persoonlijk gesprek én een op maat ingerichte applicatie. Wij integreren de applicatie in uw lokale structuur met alle relevante landelijke en gemeentelijke steunmaatregelen. Vaak doen we dit in samenwerking met professionals van gemeente, woningcorporatie(s) en welzijnsorganisaties.

Uw consulenten voeren de adviesgesprekken met de deelnemers en stellen via de applicatie een adviesrapport op met een helder inzicht in de steunregelingen. De consulenten regelen direct en ter plekke de aanvragen, het overstappen naar een passende zorgverzekeraar en goedkopere energieleverancier of zorgen voor een warme overdracht naar een andere hulp- of dienstverlener.

Warme overdracht

Is voor het aanvragen van gemeentelijke regelingen of voor een aangifte IB actie en/of hulp nodig van een maatschappelijk partner, dan zorgt de consulent (na toestemming van de deelnemer) voor de warme overdracht aan de maatschappelijk partner, zoals bijvoorbeeld een formulierenbrigade, de thuisadministratie of een welzijnsorganisatie.

Voor wie?

De Voorzieningen Wijzer wordt sinds 2016 succesvol ingezet door circa 50 gemeentes, woningcorporaties en welzijnsorganisaties. Samen hebben ze al meer dan 11.000 huishoudens geholpen aan een gemiddelde besparing van €500,- netto per jaar.

Wil je hier meer over lezen, klik dan op de link hieronder.

voorzieningenwijzer