Ga naar de inhoud
Werkgebied van Huurdersorganisatie Hogeland Eemsdelta Groningen (Hoheg)

Taken van de wijk- of dorpsvertegenwoordigers

Als wijk- of dorpsvertegenwoordiger ben jij het aanspreekpunt in jouw buurt. Je kijkt om naar anderen en bent betrokken bij wat er speelt in het dorp of de wijk.

📌 Bij klachten:

  • De huurder meldt de klacht eerst zelf bij Wierden en Borgen via woonpunt@wierdenenborgen.nl
  • In de melding geeft de huurder aan dat er ook een kopie naar de Huurdersorganisatie (cc) is gestuurd. Ons mailadres is: stichtinghoheg@outlook.com
  • Zodra wij deze mail ontvangen, wordt eventueel de betreffende wijk- of dorpsvertegenwoordiger geïnformeerd. Soms kan het voorkomen dat het bestuur zelf actie kan ondernemen.

🗣️ Wat gebeurt er daarna?

  • Jij overlegt met het bestuur van de Huurdersorganisatie over hoe de klacht verder behandeld kan worden, en welke rol jij als wijk – dorpsvertegenwoordiger hierin kan hebben.

🤝 🗓️ Overlegmomenten binnen onze Huurdersorganisatie

Dagelijks Bestuur, Algemeen Bestuur en Adviesraad

  • Het Dagelijks Bestuur overlegt vaker, meestal eens per twee weken.
  • Het Algemeen Bestuur komt bij elkaar eens per zes weken.
  • Adviesraad: Elk kwartaal is er een overleg tussen het bestuur van de Huurdersorganisatie Hogeland Eemsdelta Groningen en de adviesraad.

Op deze manier zorgen we ervoor dat er snel geschakeld kan worden als dat nodig is, en dat belangrijke onderwerpen op vaste momenten besproken worden.


👋 Wil je meer weten of je aanmelden als wijk- of dorpsvertegenwoordiger?

We horen graag van je!
Stuur een e-mail naar: stichtinghoheg@outlook.com

📩 Ook kun je op dit e-mailadres een kopie van je gemelde klacht sturen als huurder.

Samen zorgen we voor betrokkenheid en een sterke stem in de wijk of het dorp!